اخبار گراشی ها

ساخت وبلاگ

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر مرتضی فتحی می‌گوید به نفع مردم از نامزدی انتخابات مجلس انصراف خواهد داد.

دکتر مرتضی فتحی ۲۹ بهمن‌ماه در نخستین روز تبلیغات انتخاباتی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد از نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف خواهد داد. دکتر فتحی در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه اعلام کرد فردا جمعه نامه انصراف خود را تحویل هیات اجرایی انتخابات خواهد داد.

مرتضی فتحی اعلام کرد به نفع کاندیدای خاصی کنار نرفته است و  همان گونه که در بیانیه خطاب به مردم آمده است به نفع مردم کنار رفته است.

دکتر فتحی در انتخابات شورای سوم بیشترین رای مردم گراش را به دست آورد و بیش از شش سال در ریاست شورای شهر گراش را برعهده داشت و بعد از آن به عنوان پزشک خانواده در گراش مشغول به کار است.

دکتر فتحی که مدتی ریاست کارگروه انتخابات گراش را بر عهده داشت در مورد سرنوشت کارگروه گفت: من بعد از کاندیدا شدن مدتی با کارگروه همکاری داشتم اما بعد کنار کشیدم. در بیانه این نامزد انتخابات آماده است:

«باسمه تعالی
مردم شریف شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش
با سلام و تحیات وافر

در آستانه‌ی دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و در سالی که مزین به مفهوم زیبای «وحدت و همدلی» است، ضمن سپاسگزاری به پیشگاه مردم شریف منطقه، به منظور انسجام بیشتر آراء، انصراف خود را از کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارم.
اعتقاد قلبی دارم که مجلس تنها راه خدمت‌رسانی نبوده و نخواهد بود، لذا خاضعانه توفیق دوام خدمت به مردم را آرزومندم. از خداوند یکتا خواهانم که در هفتم اسفندماه، دل‌های مردم شریف به سوی خدمت‌گزارترین و صادق‌ترین شخص هدایت شود و با حضور حداکثری شما پای صندوق‌های رای در این برهه حساس، بهترین نتیجه رقم بخورد. ان‌شا‌الله»

Fathi-Dr Enseraf

Dr Mortaza Fathi

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 435 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:23

هفت‌برکه (گریشنا): سومین جشنواره‌ی عکس کرسم اوز در سطح کشوری برگزار می‌شود و عکاسان می‌توانند عکس‌های خود را با موضوع خانواده تا بیستم اسفندماه به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال کنند. (دریافت فراخوان جشنواره)

به گزارش روابط عمومی جشنواره عکس کرسم اوز؛ انجمن غیر دولتی عکاسی اوز فارس پس از برگزاری دو دوره جشنواره منطقه‌ای عکس با هدف ارتقای سطح عکاسی در بخش اوز و جنوب استان فارس، در سال سوم، این جشنواره را در سطح کشوری و با موضوع «خانواده» برگزار می‌کند. جشنواره عکس کرسم اوز جشنواره‌ای مستقل است. کِرَسم در زبان اوزی به معنای شبنم یخ زده‌ی صبحگاهی است و سال‌هاست صبح‌گاهان، مردم با دیدن درخشندگی و روشنایی کرسم سر شوق می‌آیند.

مراسم رونمایی از پوستر جشنواره روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ برگزار شد. جشنواره شامل سه بخش است: خانواده (بخش اصلی)، شهر اِوَز (بزرگ‌داشت استاد ارفعی – مخصوص عکاسان اهل و یا ساکن بخش اوز) و عکس‌نوشت (بزرگداشت تائب شاعر اوزی) است. امین بحرانی، دبیر این جشنواره است و دکتر مهدی مقیم‌نژاد، محسن بایرام‌نژاد و به‌آذین کرامتی، عکس‌های ارسالی را داوری خواهند کرد.

در بخش عکاسی با موضوع خانواده، هر عکاس می‌تواند پنج اثر ارسال کند. آثار می‌توانند به صورت تک‌عکس یا مجموعه عکس (۳ تا ۷ عکس) باشند. عکاسان باید آثار خود را حداکثر تا ساعت ۲۳:۵۹ روز پنج‌شنبه، بیستم اسفندماه، از طریق سایت جشنواره بارگذاری نمایند. نظر به زمان‌بندی مشخص جشنواره، این زمان به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد.

عکاسان می‌بایست آثار خود را از طریق سایت جشنواره به آدرس evazphoto.ir ارسال نمایند. خبرهای مربوط به نشست‌ها و کارگاه‌های جشنواره نیز طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

اسامی برگزیدگان هفته آخر اسفند ماه اعلام می‌شود و اختتامیه‌ی این جشنواره و اهدای جوایز هفتم فروردین‌ماه هم‌زمان با روز اوز برگزار خواهد شد.
شرکت در جشنواره برای عموم هنرمندان در گروه‌های سنی مختلف و کلیه عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است. عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب، لوگو و هرگونه نشانه تصویری باشد. عکس‌های ارسالی می‌توانند شامل همه‌ی ژانرهای عکاسی باشند و ویرایش نرم‌افزاری و چیدمان در زمان عکاسی مجاز است. عکس‌ها می‌توانند فتومونتاژ و ترکیبی باشند یا مستند؛ با موبایل یا دوربین ثبت شده باشند. هرچند اثر ارسالی نباید از حالت عکس خارج شود.

به دلیل ایجاد رقابت و پویایی در میان عکاسان، آثار برتر جشنواره‌های مختلف در این جشنواره پذیرفته نمی‌شود، عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند. فرمت عکس‌های ارسالی باید پی جی و سایز عکس‌ها ۱۵۰۰ پیکسل (در ضلع بزرگ عکس) باشد. حجم هر فایل ارسالی نباید بیشتر از ۱ مگابایت باشد. در صورت ارسال عکس‌ها در سایزی مغایر با اندازه‌ی اعلام شده، سایت به‌صورت خودکار سایز عکس‌ها را تغییر می‌دهد و مسولیت افت کیفیت عکس‌ها متوجه جشنواره نخواهد بود.

برای دریافت فراخوان جشنواره اینجا کلیک کنید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۹۳۶۴۲۶۲۶۹۳ و یا ۰۹۳۶۴۲۶۱۳۵۵ تماس بگیرید. اوز، خیابان طاهری، جنب برکه تاریخی ملامحمد، خانه فرهنگ اوز آدرس دبیرخانه‌ی این جشنواره است.

Evaz-Poster-final

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 220 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:55

هفت‌برکه: با انتشار آگهی اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و آغاز تبلیغات انتخاباتی، دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش با ۲۰ نامزد رسما آغاز شد.

شورای نگهبان در آخرین مرحله بررسی صلاحیت تغییری در وضعیت نامزدها انتخاباتی ایجاد نکرد تا در نهایت همان ۲۰ نفری که در ۱۶ بهمن اسامی آنان اعلام شده بود در ۲۸ بهمن از سوی فرماندار لارستان به عنوان نامزدهای نمایندگی معرفی شوند.

بر اساس آگهی اسامی نامزدها در اجرای ماده ۳۶ آیین‌نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن بدینوسیه اسامی و مشخصات نامزدهای انتخاباتی این حوزه انتاخبیه به شرح زیر اعلام شد:

۱- آقای میرزا خلیل بهمنی فرزند غلامحسین کد نامزد ۱۲۱۶

۲- آقای جمشید جعفرپور فرزند نعمت کد نامزد ۱۲۱۹

۳- آقای سید عباس جهانبانی فرزند سید ابراهیم کد نامزد ۱۲۴۱

۴- آقای عبدالحسن حسنی‌پور فرزند حسن کد نامزد ۱۲۴۵

۵- آقای حسین حسین‌زاده فرزند غلامعباس کد نامزد ۱۲۴۶

۶- آقای حسینعلی حسین‌شیری فرزند رضاعلی مشهور به شیری کد نامزد ۱۲۴۷

۷- آقای حشمت‌اله زارعی فرزند کاکاجان کد نامزد ۱۲۵۱

۸- آقای اسعد زاهدی فرزند محمد صادق کد نامزد ۱۲۵۲

۹- آقای داریوش سپاده فرزند علی کد نامزد ۱۲۵۶

۱۰- آقای علی علی‌زاده فرزند محمد کد نامزد ۱۲۵۸

۱۱- آقای مرتضی فتحی فرزند فضل‌اله کد نامزد ۱۲۶۲

۱۲- آقای حسین فراست فرزند جعفر کد نامزد ۱۲۶۴

۱۳- آقای حسین فرج‌پور فرزند رحمن کد نامزد ۱۲۶۵

۱۴- آقای حسینعلی فقیهی فرزند ابراهیم مشهود به حاج حسین کد نامزد ۱۲۶۷

۱۵- آقای هاشم قاسمی فرزند عبدالحسین کد نامزد ۱۲۶۸

۱۶- آقای یوسف محبی فرزند محمدجعفر کد نامزد ۱۲۶۹

۱۷- آقای منصور محتاجی فرزند علی‌اصغر کد نامزد ۱۲۷۱

۱۸- آقای موسی مقدس فرزند مظفر کد نامزد ۱۲۷۵

۱۹- آقای حسن هوشمند فرزند محمد کد نامزد ۱۲۷۹

۲۰- اقای محمد اسماعیل یگانه‌فرد فرزند محمد حسن مشهور به یگانه کد نامزد ۱۲۸۱

Majles10

رای‌گیری این دوره از انتخابات در ۱۸۵ حوزه رای‌گیری شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش انجام می‌شود. ۵۴ صندوق رای در حوزه شهر لار و بخش مرکزی، ۶۹ صندوق در بخش‌های مختلف لارستان، ۳۰ صندوق در شهرستان خنج و ۳۲ صندوق در شهرستان گراش کار رای‌گیری را در روز ۷ اسفند بر عهده خواهند داشت.

تبلیغات انتخابات از روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ آغاز شده است و تا ساعت ۸ صبح روز ۶ اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع رای‌گیری ادامه خواهد شد.

علی‌اکبر نجیب‌زاده فرماندار لارستان، عبدالعلی قائدی رییس اداره ثبت‌احوال لارستان به همراه یعقوب موحدی، محمد ابراهیم ایزدی، محمدرضانراقی، عبدالرسول فاتحی، حسن شیخی، مسعود راستی ، اسداله حقیقی، عاطفه رئوفی، محمدرضا عدالت اعضای هیات اجرایی حوزه مرکز انتخابیه هستند. محمد اسماعیل‌ عسکری‌زاده، عبدالرسول مقتدایی وسید علی‌اصغر نمازی نیز اعضای هیات نظارت هستند.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 258 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:32

هفت برکه (گریشنا): در یک اعتراض صنفی، یکم اسفند، از بیماران پزشک خانواده شهری استان فارس، فرانشیز ویزیت دریافت می‌شود.
به گزارش انجمن پزشکان عمومی و انجمن درمانگاه‌های خصوصی و خیریه؛ در راستای یک اعتراض صنفی به دلیل پای‌بند نبودن مسئولان و سازمان‌های بیمه‌گر به تعهدات قانونی خود، پزشکان خانواده شهری در تاریخ شنبه، یکم اسفند ماه فرانشیز ویزیت را همانند دیگر استان‌های کشور دریافت خواهند کرد و سایر خدمات، طبق روال برنامه پزشک خانواده انجام می‌شود.

2016-02-17-15-14-36-1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 257 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:32

هفت‌برکه (گریشنا): سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌ی راه و شهرسازی تحت نظارت و حمایت اداره کل راه و شهرسازی قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهر‌سازی لارستان؛ مهندس باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، با بیان این که شرایط کنونی بودجه‌ای کشور ایجاب می‌کند تا از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه راه و شهرسازی استفاده کنیم ادامه داد: «سرمایه‌گذار واقعی که نقش قابل توجهی در رونق اقتصاد و اشتغال دارد در چهارچوب قانون و رعایت همه جوانب و ضوابط قانونی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.»
وی افزود: «این اداره کل آمادگی دارد در جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به سرمایه‌گذاران، خارج از نوبت و بدون فوت وقت با نظارت مدیریت این اداره کل، مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران را پیگیری کند.»
مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: «با توجه به وجود سرمایه‌گذاران و خیرین در منطقه جنوب فارس، لزوم حمایت از این سرمایه‌داران جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و این اداره کل نیز با برنامه‌ریزی دقیق امیدوار است بتواند از این پس خدمات بهتری به این عزیزان بدهد تا باعث دلگرمی سرمایه‌گذاران منطقه در جهت سرمایه‌گذاری در جنوب فارس شود.»
مهندس باقری‌فرد افزود: «نیاز امروز ما بهره‌مندی از نظرات کارشناسی در زمینه سرمایه‌گذاری است و ما آماده هستیم تا طرح‌های توجیهی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را که دستگاه‌های مختلف احصاء کرده‌اند به پیمانکاران و سرمایه‌گذاران معرفی کنیم تا زمینه رشد و ایجاد اشتغال در منطقه را فراهم نماییم.»
وی با اشاره به قابلیت‌های متعدد حوزه استحفاظی برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه بیان کرد: «جنوب فارس ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد و با استفاده از توان مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توان گام‌های مهمی در توسعه و آبادانی با رعایت توازن بین شهر‌های این منطقه باشیم. توسعه سرمایه‌گذاری نقش مهم و به سزایی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری و رونق اقتصادی جنوب فارس در تمامی بخش‌ها خواهد بود.»
مهندس باقری‌فرد عنوان داشت: «اغلب تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند برای رسیدن به رشد اقتصادی و دستیابی به رشد مناسب اشتغال، هیچ گریز و راهکاری جز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیست. به همبن منظور این اداره کل همسو با دولت در جهت تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در منطقه و همکاری با سرمایه‌گذاران بستر مناسبی را فراهم نموده تا در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران تلاش بیشتری کنیم.»

rah v sharsazi

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 231 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 1:19

هفت برکه (گریشنا): انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در  شهرستان گراش در ۳۲ شعبه برگزار می‌شود. برای این انتخابات ۲۰ شعبه شهر گراش و ۱۲ شعبه در بخش‌های ارد و مرکزی تعیین شده است.

به گزارش فرمانداری شهرستان گراش، فرماندار گراش با بیان این که شهرستان آماده برگزاری انتخابات اسفند ماه سال جاری است، اظهار داشت: «تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان گراش اندیشیده شده است.»

اصغر فرودی با بیان این که از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات استفاده خواهد شد، افزود: «افزون بر هشتصد نفر نیروی انتخاباتی اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، بازرسی، نظارت، نیرو‌های امنیتی، فناوری و اطلاعات و نیروهای خدماتی شعب اخذ رای در این شهرستان آماده برگزاری انتخابات در روز هفتم اسفند هستند.

وی با اشاره به تعداد شعبات اخذ رای در گراش، اعلام کرد: «تلاش شده در اغلب بخش‌ها و روستاهای این شهرستان شعبه اخذ رای ایجاد شود که در این خصوص شاهد ایجاد سی و دو شعبه اخذ رای در این شهرستان هستیم.»

رئیس ستاد انتخابات شهرستان گراش گفت: «از تعداد سی و دو شعبه اخذ رای در شهرستان گراش بیست و پنج شعبه ثابت و هفت شعبه سیار نسبت به جمع آوری آرای مردم در انتخابات اسفند ماه سال جاری تلاش خواهند کرد که از این تعداد شش شعبه اخذ رای در بخش ارد و روستا‌های زینل‌آباد و آغصه و شش شعبه اخذ رای در بخش مرکزی و دهستان‌های فداغ و خلیلی وجود خواهند داشت.»

فرماندار گراش با تاکید بر این که بنای دولت، برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است، اظهار داشت: «برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم از وظایف اصلی مجریان برگزاری انتخابات است و همه دستگاه‌ها و مردم باید تلاش کنند تا انتخاباتی باشکوه و با حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای را شاهد باشیم.»

اصغر فرودی تاکید کرد: «مجریان انتخابات قانونمندی، بی‌طرفی و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا برگ زرین دیگری از حضور حماسی مردم در صحنه به تصویر کشیده شود.»

enteghagat2

شعبه‌های اخذ رای در شهرستان گراش شامل مرکز شهرستان، بخش ارد و بخش مرکزی دهستان‌های خلیلی و فداغ عبارتند از:

شعبه ثابت شماره ۱ مدرسه بانو حقانی
شعبه ثابت شماره ۲دانشگاه آزاد اسلامی
شعبه ثابت شماره۳ دبستان شهید محقق
شعبه ثابت شماره۴ مدرسه رهنمایی عالیان
شعبه ثابت شماره۵ مسجد صاحب الزمان (عج)
شعبه ثابت شماره۶ دبستان شادروان آشفته
شعبه ثابت شماره۷ حسینیه حضرت ولیعصر (عج)
شعبه ثابت شماره۸ مدرسه راهنمایی سلیمی
شعبه ثابت شماره۹دبیرستان ابدی
شعبه ثابت شماره۱۰مدرسه رهنمایی نرجس خاتون (س)
شعبه ثابت شماره۱۱ مسجد امام موسی کاظم(ع)
شعبه ثابت شماره۱۲مسجد مهدیه
شعبه ثابت شماره۱۳دبستان فرامرزی
شعبه ثابت شماره۱۴دبستان سلیمی
شعبه ثابت شماره۱۵دبیرستان نمونه دولتی محبی
شعبه ثابت شماره۱۶دبستان شادروان قائدی
شعبه ثابت شماره۱۷دبستان شهید عالمی
شعبه ثابت شماره۱۸مدرسه راهنمایی شاهد
شعبه سیار شماره ۱۹ بیمارستان، دانشگاه، کلانتری، صحرای بیغ، صحرای اناغ ، دشت پایین ، تنگ لاغر …
شعبه سیار شماره ۲۰ واقع در روستاهای کنار زیارت، کسرالدشت، دشت رحمانی، چک چک، تا مرز بخش مرکزی
شعبه ثابت شماره ۲۱ حسینیه وحدت فواغ
شعبه ثابت شماره ۲۲ حسینیه جامع فداغ
شعبه سیار شماره ۲۳روستاهای کنگ و ریشه و محمد زینا
شعبه سیار شماره ۲۴ روستاهای بشیرآباد و لب اشکن
شعبه سیار شماره ۲۵روستای حسین آباد، حیدر آباد، تنگ خور، پشت پری و عشایر خلیلی
شعبه ثابت شماره ۲۶ حسینیه مالک اشتر روستای خلیلی
شعبه ثابت شماره ۲۷حسینیه ارشاد ارد
شعبه ثابت شماره ۲۸ حسینیه خامس آل عبا ارد
شعبه ثابت شماره ۲۹ آموزشگاه امام رضا (ع) ارد
شعبه ثابت شماره ۳۰مدرسه سلحشور ارد
شعبه سیار شماره ۳۱ روستای زینل آباد و روستای آغصه
شعبه سیار شماره ۳۲ ارد، چهار قاش، علی آباد، جا شهر، لاور، میلویه

forodi

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:31

هفت‌برکه: آگهی مزایده ۱۱ قطعه زمین تحت مالکیت شرکت تعاونی مسکن تحکیم بنیان گراش مصوب مجمع عمومی مورخ سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۴ در سایت هفت برکه درج می‌شود.

زمان شرکت در این مزایده تا تاریخ شنبه اول اسفندماه است. برای نمایش آگهی در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

Aghai Maskan

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 297 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 15:42

هفت برکه (گریشنا):جلسه هماهنگی بازرسان انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان گراش با حضور هیات بازرسی و سر بازرسان انتخابات در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش فرمانداری گراش، رئیس هیات بازرسی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان گراش در این جلسه گفت: «وظیفه هیات بازرسی انتخابات کنترل و نظارت بر حسن اجرای قانون در تمام فرآیندهای انتخابات و پیش‌گیری از تخلفات احتمالی است.»
قاسم فرسوده با بیان این که برگزاری سالم انتخابات و حضور پرشور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های اخذ رای مهم‌ترین مساله در انتخابات اسفنده ماه است، اظهار داشت: «هیات بازرسی واحد اجرایی نیست و فقط در قالب نظارت و به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی و رعایت کامل امانت‌داری و بی طرفی به صورت هماهنگ در سطح کشور نقش خود را ایفا خواهد کرد.»
وی با اشاره به این که مسئول و اعضای هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مشخص شده است، تصریح کرد: «اعضای بازرسی وظیفه دارند قبل از برگزاری انتخابات و در روز رای‌گیری و بعد از انتخابات وظایف خود را انجام و تخلفات احتمالی سریعا به دبیر خانه هیات بازرسی گزارش نمایند.»
رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از آراء مردم گفت: «اجرای دقیق قانون، حفظ بی‌طرفی و صیانت از آرا مردم در انتخابات وظیفه مجریان و عوامل برگزاری انتخابات است.»
وی با تاکید بر این که رویکرد هیات بازرسی، مچ‌گیری نیست بلکه کمک به اجرای دقیق و قانون‌مند انتخابات است، اظهار داشت: «بازرسی به ما کمک خواهد کرد که اشکالات کار کجاست و رویکرد ما رویکرد پیشگیری است بازرسان به عنوان چشم بینا در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت.»
قاسم فرسوده اضافه کرد: «قطعاً حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی در هفتم اسفند ماه سال جاری می‌تواند اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشد و دشمن را مایوس کند.»
آینه افروز، دبیر هیات بازرسی، در این جلسه به تشریح وظایف اعضای هیات بازرسی پرداخت.
قاسم فرسوده به عنوان رئیس هیات بازرسی، مهدی آینه افزوز به عنوان دبیر و حسن رهبر به عنوان عضو، هیات بازرسان انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان گراش را تشکیل دادند.

farmandari

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 253 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:22

هفت‌برکه: آنچه می‌خوانید سرمقاله شماره ۲۷ نشریه افسانه گراش است. این سرمقاله حدود یک سال و نیم پیش نوشته شد و در آن به فرآیند رسیدن به فرد نهایی تاکید شده بود. با توجه به کنش‌های انتخاباتی روزهای اخیر، این یادداشت در هفت‌برکه بازنشر می‌شود.

بازی خوب مهمتر از نتیجه

محمد خواجه‌پور-تیرماه ۹۳: با گذشتن عمر مجلس نهم از نیمه، نیروهای سیاسی و اجتماعی خود را برای انتخاباتی دیگر در سال ۱۳۹۴ گرم می‌کنند. تلاش برای پیدا کردن رفتارهای انتخاباتی در خبرهای مهم و غیر مهم از نشانه‌های این آمادگی و حساسیت است. در کنار احزاب ملی، در شهرها و حوزه‌های انتخابیه کوچکتر نیز گمانه‌زنی‌ها آغاز شده است. از یک دیدار غیر رسمی تا سخنرانی یک نامزد پیشین همه به عنوان آغاز رقابت انتخاباتی تحلیل می‌شود.

پیامدهای انتخابات مجلس نهم تا ماه‌ها گریبانگیر گراش بود. هر کدام از گروه‌های نقش‌آفرین دیگری را به تصمیم‌گیری نادرست و حتی خیانت متهم می‌کرد و می‌کند. تحلیل‌های انجام شده نیز بیشتر معطوف به نتیجه بود یعنی با توجه به نتیجه انتخابات به دنبال بررسی اثر آن بر شهرستان گراش هستند در حالی که به نظر می‌رسد آسیب اصلی به فضای سیاسی شهر بیش از آن که به خاطر نتیجه باشد به دلیل نادیده گرفتن فرآیند رسیدن به تصمیم بوده است.

اما اگر نگاهی عمیق‌تر داشته باشیم آنچه اتفاق افتاد نه تصمیم اشتباه بلکه عدم تصمیم بود. در فقدان یک فرآیند تصمیم‌ساز، مردمی که منتظر یک اجماع بودند تا روز انتخابات سردرگم باقی ماندند. تجربه انتخابات گذشته بدون این که کسی را به پای میز محاکمه بکشانیم می‌تواند برای ترسیم نقشه راه انتخابات آینده موثر باشد.

گزینه‌های مختلفی همانند حضور با یک نامزد از گراش در انتخابات، حضور چند نامزد گراشی تا روزهای پایانی، مصالحه با لار، مقابله با لار از طریق همکاری با توابع لارستان و تاکتیک‌های گوناگون دیگری قابل ارزیابی است اما پیش از رسیدن به این مرحله باید مشخص شود چه کسانی و با چه اعتباری قرار است تاکتیک و یا فرد نهایی را انتخاب کنند.

Afsaneh27

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 7:30

هفت برکه (گریشنا): جشن میلاد حضرت زینب (س) و جشن نماز در مهد قرآن شکوفه‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گراش؛ یک‌شنبه، بیست‌وپنجم بهمن ماه، هم‌زمان با ولادت با سعادت حضرت زینب (س) پیام رسان عاشورا، جشن نماز ویژه نونهالان مهد قرآن شکوفه‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به صورت نمادین با حضور اعضاء کانون غنچه‌های هلال در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) به اجرا در آمد.

حجت الاسلام و المسلمین باقرپور، امام جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک میلاد حضرت زینب(س) از حضور کانون غنچه‌های هلال سازمان جوانان تقدیر کرد.

در ادامه خانم خواجی، مدیر مهدقرآن شکوفه‌ها هدف از اجرای این برنامه را آشنایی بیشتر نونهالان به اقامه‌ی نماز و شرکت آنان در برنامه‌های معنوی و مذهبی عنوان کرد.

در این مراسم نونهالان، سرود قرآنی خواندند و به کلیه نونهالان قرآنی هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.

gashen4

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 5:32

هفت برکه (گریشنا): سرشماری و تشکیل پرونده بهداشتی در مناطق سیاری و کوچ‌نشین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی و درمانی شهرستان گراش؛ تیم مراقبین سلامت، سرشماری و تشکیل پرونده بهداشتی در مناطق سیاری را با حضور مهندس علیرضا مساح، قائم مقام معاونت بهداشت و با همکاری واحد بیماری‌های واگیر و سلامت خانواده و جمعیت آغاز کرد.

قائم مقام معاونت بهداشت در خصوص این برنامه گفت: «رسیدن به توسعه‌ای پایدار و متوازن در جامعه، بدون در نظر گرفتن تمامی اقشار و گروه‌های اجتماعی شهرستان از جمله مردان و زنان روستایی و سیاری دست نیافتنی و ناممکن می‌باشد. در راستای تغییر شاخص‌های کمی و کیفی توسعه بهداشتی در سطح شهرستان طی یک بازه زمانی مشخص، ضروری است تمامی عوامل اثرگذار به درستی شناسایی شود و برمبنای نتایج مطالعات و مشاهدات، برنامه‌های جامع تدوین و عملیاتی شود.»

مهندس علیرضا مساح هدف از اجرای این طرح را شناسایی گروه‌های سنی به جمعیت متمرکز در مناطق سیاری جهت ارائه خدمات مطلوب بهداشتی، به دست آوردن آمار دقیق جهت تشکیل پرونده خانوار و تحت پوشش قرار دادن کلیه افراد در زمینه‌های مراقبت بهداشتی که در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت به عنوان یکی از معیارهای اصلی مد نظر است، شناخت عوامل تاثیرگذار زیست محیطی در این مناطق، بررسی میزان دسترسی به آب آشامیدنی سالم در بین این افراد عنوان کرد.

به گفته‌ی مهندس مساح:«این طرح با پیش بینی صورت گرفته به مدت بیست روز انجام می‌گیرد.»

همچنین هم‌زمان با تشکیل پرونده و انجام سرشماری، مراقبت‌های کودکان، مادران باردار، واکسیناسیون، سالمندان و میانسالان، نوجوانان و جوانان ارائه داروهای مکمل و مورد نیاز توسط پزشک و مراقبین سلامت در حال انجام است.

PR1 health

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 249 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 5:32

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی بابایی” گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اختلاس یکی از کارمندان بانک در این شهرستان ،موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص ماموران با هماهنگی مقام قضائی، تحقیقات خود را آغاز و با به کارگیری شگردهای پلیسی، از صحت موضوع مطلع شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش مدعی است متهم متواری بوده است: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و اخذ استعلامات از آن بانک، سرانجام محل اختفاء کارمندی که پس از اختلاس متواری شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ بابایی از اعتراف متهم به اختلاس خبر داد و گفت: پس از دستگیری متهم، وی به اختلاس مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال از بانکی که در آن مشغول به کار بوده، اقرار که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و به جرم اختلاس روانه زندان شد.

عکس تزیینی است

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 249 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 5:32

هفت برکه (گریشنا) : موسسه‌ی مجمع‌القرآن فاطمیون گراش دوره‌ی تربیت مربی خود را با حضور صد و ده نفر شرکت‌کننده آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی مجمع القرآن فاطمیون گراش؛ یک‌شنبه، بیست و ششم بهمن ماه، دوره تجوید و تربیت مربی قرآن کریم در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) با حضور استاد علی حبیبی از قم، حجت الاسلام برزگران، رئیس حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) گراش و حجت الاسلام بصیری و همچنین شرکت‌کنندگان در این دوره آغاز شد. این دوره به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
استاد حبیبی و حجت الاسلام بصیری، مدیر موسسه فرهنگی مجمع القرآن فاطمیون گراش در این مراسم سخنرانی کردند. مولودی خوانی حاج حسن باقرپور به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

magmeh goran3

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 261 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 19:36

هفت برکه (گریشنا): دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم می‌توانند با خواندن کتاب آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج در مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.

IMAGE635346581442448869به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ ملکی، کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌گوید:«صد صفحه از کتاب آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج نوشته مهدی میرمحمد صادقی کتابی است که برای مسابقه‌ی کتابخوانی انتخاب شده است. این آزمون به صورت تستی و تشریحی در تاریخ دوازدهم اسفندماه، ساعت نه صبح در سالن بهزیستی برگزار می‌شود و تمامی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. این مسابقه قرار بود به مناسبت دهه فجر برگزار شود اما به دلیل تراکم امتحانات مدارس به اسفندماه موکول شد.»

ملکی در ادامه افزود: «هشتم اسفند ماه آخرین مهلت ثبت‌نام است و علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند جهت ثبت‌نام و تهیه جزوه امتحان به واحد پیشگیری بهزیستی مراجعه کنند و یا برای گرفتن اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۲۴۵۲۷۱۹-۵۲۴۴۶۰۱۶ تماس بگیرند.»
نفرات برتر نیز، چهل و هشت ساعت بعد از آزمون از طریق سایت گریشنا معرفی و به آنها کارت هدیه اهداء می‌شود.
 

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 234 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 19:36

هفت برکه (گریشنا): عملیات اجرایی گاز‌رسانی به بخش ارد با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان شروع شد.

به گزارش فرمانداری گراش، با حضور امام جمعه ارد، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گراش، مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، بخشدار ارد، رئیس اداره گاز گراش، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان،دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و معتمدین و اقشار مختلف مردم ارد، عملیات اجرایی پروژه گاز رسانی به بخش ارد و دهستان‌های آغصه و زینل‌آباد شروع شد. این پروژه از مجموعه پروژه‌های دهه فجر شهرستان گراش بود که به دلیل هماهنگی برای حضور مسئولین شرکت گاز استان مراسم کلنگ‌زنی ۲۵ بهمن‌ماه برگزار شد.

فرماندار گراش در آیین کلنگ زنی پروژه گاز رسانی به بخش ارد ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان این که طرح گازرسانی به بخش ارد از امروز عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: «برخورداری از نعمت گاز یکی از خواسته‌های اهالی بخش ارد بود که با پیگیری‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید عملیات این طرح به طول چهل و هفت کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت گاز شروع شد.»

اصغر فرودی با تشریح خدمات نظام در طول سی و هفت سال بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: «ارتقاء به شهر و تاسیس شهرداری در بخش ارد و آب‌رسانی از سد سلمان فارسی به این بخش از مهم‌ترین موضوعاتی است که پیگیری می‌شود و امسال برای اجرای فاز دوم خط انتقال آب از سد سلمان هفتصد میلیون تومان بودجه از محل اعتبارات دولتی اختصاص داده شد.»

gaz6
وی خواستار گاز‌رسانی به بخش مرکزی و دهستان‌های فداغ و خلیلی شد و افزود: « یازده روستا و دهستان تابعه شهرستان گراش مشمول گاز رسانی هستند و امیدواریم با مساعدت مدیر عامل شرکت گاز استان فارس طرح مطالعاتی گاز رسانی به این بخش وارد عملیات اجرایی شود.»

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان گراش از اجرای پروژه تونل بالنگستان خبر داد و افزود: «این پروژه که راکد مانده بود با پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی آن دوباره شروع خواهد شد و با اجرای این پروژه شاهد رونق اقتصاد در منطقه جنوبی استان فارس خواهیم بود.»

فرماندار گراش با بیان این که پروژه گاز رسانی به بخش ارد گوشه‌ای از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: «در دهه مبارک فجر امسال طرح‌های زیربنایی در بخش ارد با اعتباری بالغ بر نه میلیارد و پانصد میلیون تومان کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد.»

اصغر فرودی، ساخت ساختمان اداری و راه اندازی نمایندگی اداره گاز در بخش ارد را خواستار شد و افزود: «توسعه متوازن مناطق محروم و توجه به زیرساخت‌ها یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.»

gaz12
وی از مردم بخش ارد خواست تا با همکاری با پیمانکار و مجریان آن با صبر و حوصله به روند اجرایی این پروژه سرعت ببخشند.

حجه الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ حضور پر شور و شوق مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی را باعث سربلندی جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل عنوان کرد و افزود: «به برکت خون مطهر شهدا و برکت انقلاب اسلامی امکانات دفاعی و زیربنایی در مناطق محروم شامل حال مردم شده است و امروز شاهد ایجاد عدالت و توسعه متوازن در مناطق محروم هستیم.»

دکتر جمشید جعفر‌پور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: «برخورداری مردم از خدمات نظام یکی از اهداف انقلاب اسلامی است و امروز به برکت انقلاب شاهد توسعه و شکوفایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستیم.»

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در این مراسم گفت: چهارصد و پنجاه و هفت پروژه با اعتباری بالغ بر چهارصد میلیارد تومان امسال در دهه فجر در استان فارس به بهره‌برداری و عملیات اجرایی آن شروع شده است.»

مهندس محمدی با بیان این که نود و نه درصد عملیات گاز رسانی در شهرستان گراش انجام شده است و مردم از نعمت گاز برخوردار هستند، اضافه کرد: «بنا به پیگیری فرماندار و رئیس اداره گاز شهرستان ۹۹ درصد شهر گراش تحت شبکه گاز رسانی قرار گرفته است و برنامه توسعه شبکه در شهرک‌های تازه تاسیس نیز دنبال می‌شود.»

وی با بیان این که از سی و شش روستا و آبادی شهرستان گراش یازده روستا مشول گاز‌رسانی هستند افزود: «تهیه طرح مطالعاتی مابقی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بنا به درخواست فرماندار و تعهدات شرکت گاز استان در دستور کار قرار خواهد گرفت و عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.»

سجادی، بخشدار ارد در این مراسم از پیگیری مسئولین تقدیر کرد و گفت: «گاز رسانی به ارد این بخش را در مسیر توسعه قرار خواهد داد.»

gaz10

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 240 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 15:15

هفت برکه (گریشنا): هیات بین‌الحرمین با برپایی نمایشگاه مادر بی‌نشان و سینه‌زنی گراشی، در ایام فاطمیه‌ی اول، ارادت خود را به اهل بیت(ع) ابراز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی هیات بین‌الحرمین؛ این مراسم از روز جمعه، سی‌ام بهمن ماه به مدت سه شب در مسجد امام رضا(ع) از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی ولایتی نسب از یاسوج به عنوان سخنران و حاج محمدحسن عباسپور، کربلایی ابوالفضل رزمان و کربلایی میثم شبانی به عنوان مداح در این برنامه حضور دارند. نمایشگاه مادر بی‌نشان در چهار غرفه نحوه‌ی شهادت حضرت زهرا(س) را به تصویر می‌کشد.

20160215235244

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 249 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 15:15

هفت برکه (گریشنا): شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان فارس در نشست گراش تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ همایش شهرداران و روسای شورا‌های استان فارس، امروز، بیست‌و ششم بهمن ماه به میزبانی شهردار و شورای اسلامی شهر گراش در سالن دانشکده‌ی علوم پزشکی برگزار شد.

13941126 Shora Shahrdar (4)

فرماندار: شوراها بلاگردان مسئولین اجرایی هستند

فرودی، فرماندار شهرستان با اشاره به این که این همایش به نوعی جشن پنجاه سالگی شهرداری گراش محسوب می‌شود، گراش را این‌گونه معرفی کرد: «از مهم‌ترین ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر دین‌داری و ولایت‌مداری است و برگزاری دو نماز جمعه در مرکز شهرستان و مرکز بخش ارد، حوزه‌ی علمیه‌ی فعال، داشتن صد مسجد و حسینیه، رواج فرهنگ وقف و وجود نیکوکاران و خیرین، نشان از دین‌داری مردم است. گراش با وجود داشتن بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) و متخصصان مجرب به عنوان قطب درمان جنوب، تلقی می‌شود. داشتن ده هزار هکتار اراضی کشاورزی، موفقیت در حوزه‌ی ورزش به خصوص سوارکاری و همچنین مرکز صدور گوشت قرمز بودن در جنوب استان از دیگر ویژگی‌های این شهر است. »

او در ادامه‌ی اظهار داشت:« در اواخر دولت هاشمی رفسنجانی بحث تشکیل شوراها شکل گرفت و می‌توانم بگویم در طول بیست سال سابقه‌ی کاری‌ام این طرح یکی از موفق‌ترین طرح‌های اجرا شده است. شوراها بلاگردان مسئولین اجرایی هستند و خود من در طول خدمتم بیشترین کمک را در پیشبرد اهداف شهرستان از شوراها گرفتم. تشکیل شوراها طرح موفقی است که به مسئولین کمک می‌کند اما این هنر مسئولین است که چطور با شوراها هماهنگ باشند.»

فرماندار گراش در مورد وظایف و مشکلات شهرداری‌ها گفت: «اما مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌ها؛ نداشتن درآمد مستمر و پایدار است. مشکلات بافت فرسوده‌ی شهر و بررسی و دادن راهکار برای حل آن و همچنین ضرورت توسعه‌ی متوازن از دیگر مواردی است که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند. به نظر من، دید شهرداران بیشتر عمرانی است اما عمران در سایه‌ی امنیت تحقق می‌یابد و می‌بایست در زمینه‌ی امنیت نیز به اعتبارات جهت داد. ایجاد نشاط آفرینی و توجه به محیط زیست و همچنین فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در جهت مدیریت شهری از دیگر مواردی که شهرداری‌ها می‌توانند به آن سمت و سو ببخشند.»

رییس شورای اسلامی فارس: توجه به توسعه شهرهای کوچک و روستاها

نعمتی، رئیس شورای اسلامی استان فارس بیان داشت: «ما علاوه بر ساختن فضای سبز باید دل مردم را هم سبز کنیم و نباید بیت‌المال را صرف هزینه‌های تشریفاتی کنیم. اگر بخواهیم شهرهای بزرگ آسیب نبینند باید نگاهمان به توسعه‌ی شهرهای کوچک باشد. امروز مولفه‌ی جمعیت مولفه‌ی قدرت است و اگر نگاهمان به سمت توسعه‌ و ایجاد اشتغال در روستا‌ها باشد مشکل ما کمتر می‌شود.»

او با توجه به نزدیک بودن انتخاب تصریح کرد: «انتخابات را از دو جنبه‌ی کمیت و کیفیت می‌توان بررسی کرد. از لحاظ کمیت، مشارکت مردم در انتخابات تهدیدات خارجی را کم می‌کند و از لحاظ کیفیت انتخاب نمایندگان اصلح، حلال مشکلات خواهد بود.

13941126 Shora Shahrdar (5)

امام جمعه گراش: شادی روغن‌کاری چرخ اجتماع است

« شادی، روغن کاری چرخ اجتماع است.» حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه‌ی شهرستان با بیان این جمله می‌گوید:« شادی، فرهنگ عمومی می‌خواهد، امام علی(ع) می‌فرماید: باید سعی کنیم جامعه را به سمت شادی و نشاط ببریم. کسالت آفت دنیا و آخرت است. ما بدودن رودربایستی باید بگوییم جامعه ما به خاطر داشتن مشکلاتی از جمله بیکاری و… کسل است و شادی ندارد. سوال من این است که چرا این‌قدر عزاداری را در جامعه ترویج می‌کنند؟ دارند سعی می‌کنند جامعه به حالت افسردگی فرو رود و ما متاسفانه جامعه بانشاطی نداریم، نباید جامعه را به متعصبین و متحجرین سپرد. این آسیب‌هایی است که جامعه را تهدید می‌کند و ما باید سبک زندگی را تغییر دهیم. شهرداری‌ها با همت و همکاری مردم می‌توانند انقلاب شهری، مدیریتی و فرهنگی به وجود بیاورند.»

شهردار نورآباد: گرفتن کمک از خیرین در شان شوراها نیست

سید ابوالحسن موسوی، رئیس شورای شهر نورآباد در این همایش گفت: «بر اساس بخش‌نامه و مصوبه‌ی هیات وزیران، شورای شهر‌های غیر کلان‌شهر‌ها می‌توانند در هر ماهی حداکثر پنجاه ساعت جلسه داشته باشند و از حق جلسه برخوردار باشند که این جلسات شامل جلسات کمیسیون‌ها هم می‌شود اولین اعتراض شوراها به همین است که چرا ما را وابسته می‌کنند به حقوق شهردار چرا روش دیگر در نظر نمی‌گیرند؟»

موسوی گفت: «بر اساس همان بخش‌نامه در ماده هشت آمده که باید پرداخت حق جلسات در بودجه پیش‌بینی شود ولی متاسفانه ما به نصف مبلغ هم نمی‌رسیم. مساله بعد این است که چرا می‌گویند کمک به شوراها؟ چرا کمک؟ مگه ما نیازمند هستیم؟ اگر یک نهاد رسمی هستیم باید بودجه برای ما مشخص کنند نه این که بگویند کمک به شوراهای اسلامی و مشکل بدتر این است که می‌گویند اگر اعتبار کم بود باید از کمک خیرین و زکات به شما بدهند، به نظر من این در شان شورا با این جایگاه نیست.»

شهردار جهرم: سیستمی حرکت نمی‌کنیم

سیاوش قزلی، شهردار جهرم با بیان این موضوع که برگزاری این جلسات باعث رشد، شکوفایی، تعامل و تکامل مجموعه مدیریتی و آشنایی ما با دست‌آوردهای شهر‌های مختلف استان می‌شود، تصریح کرد: «جایگاه شورا و شهرداری‌ها متاسفانه جایگاه مساعد و مناسبی نیست چرا که ما به صورت سیستمی حرکت نمی‌کنیم.»

او در ادامه به برخی از ضرورت‌ها و دلایلی که موضوع توجه به مدیریت شهری و شوراها را در کشور برجسته می‌سازد، اشاره کرد و گفت:« ناکافی بودن منابع و توان حکومت مرکزی و دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم، شرایط و اقتضائات بین‌المللی و ملی، بسترسازی برای تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی که می‌گوید: اقتصاد ایران بر مبنای سه اصل بخش خصوصی، دولتی و تعاونی استوار است. تحقق آرمان انقلاب، مشارکت، حضور و دخالت آحاد مردم در عرصه‌های تصمیم‌سازی، ناکارآمد بودن و ناکافی بودن شیوه و مدل متمرکز اداره‌ی امور در عصر حاضر، سوق دادن دولت به امر سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت کردن بر برنامه‌های توسعه و پرهیز از ورود به عرصه‌ی تصدی‌گری، چالش‌ها و موانع پیش روی مدیریت محلی و شوراها در کشور، چالش‌ها و محدودیت‌های قانونی و حقوقی و مقررات، چالش‌ها و محدودیت‌های اقتصادی و منابع مالی، مقاومت بدنه‌ی اجرایی کشور در برابر تقویت اختیارات و نقش مدیریت محلی، عدم تحقق مدیریت یکپارچه‌ی شهری، مشخص نبودن صریح جایگاه نقش شوراها و شهرداری در برنامه‌های توسعه‌ی نظام و برنامه‌های برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه، عدم تناسب و نظارت اختیارات فعلی مدیریت شهری با انتظارات و توقعات مردم و بعضی نهاد‌ها، موانع و محدودیت‌های سیاسی، دخالت‌های متعدد در حوزه‌ی وظایف ذاتی و مدیریت شهرداری، نگاه قلکی بسیاری از مردم، نهاد‌ها و دستگاه‌ها به شهرداری‌ها، از جمله ضرورت‌های توجه به مدیریت شهری و شوراها محسوب می‌شوند.»

شهرداران فارس ۲

سخرانان همایش شوراها و شهرداران

تاثیر سازمان و نقش سازمان‌ها در جامعه؛ موضوعی بود که محمد مهدی رضانیا، رئیس شورای اسلامی شهر آباده پیرامون آن صحبت کرد. او می‌گوید:« در عصر حاضر سازمان‌ها نقشی اساسی در جامعه ایفا می‌کند. ما امروز از لحظه‌ی تولد تا مرگ زیر نظر سازمان‌های مختلف هستیم. مدیران این سازمان‌ها باید عالمان جامعه‌ی خود باشند تا بتوانند در جهت رفع مشکلات مردم قدم بردارند. در بحث فرهنگ نیز شوراها موظف هستند بخشی از مشکلات را حل کنند. اما چیزی که در نحوه‌ی خدمت‌گذاری تاثیر‌گذار است داشتن اتحاد و وحدت است. تا زمانی که اختلاف باشد چه مابین اعضا و چه ارگان‌ها هیچ کاری به صورت مناسب پیش نخواهد رفت.»

محمد مهدی تقیه، معاون اجرایی و مشاور عالی شورای استان پیرامون آسیب‌شناسی و خلا‌های قانونی شوراها سخنرانی کرد و گفت: « این بار می‌خواهیم از خودمان انتقاد کنیم که به صورت تیتر‌وار به آن‌ها اشاره می‌کنم، اول با تاخیر شروع شدن فعالیت شوراها که بیست سال طول کشید تا شوراها تشکیل شود. شوراها بیشتر در حالت تدافعی قرار دارند و از درون انتقاد کردن خود را فراموش کرده‌اند. در طول مدت خدمت گاهی باید بنشینیم و بررسی کنیم که چه کردیم و خودمان را قضاوت کنیم. نداشتن مدیریت متوازن شهری از دیگر مشکلات است. ناآگاهی مسئولین از مشکلات، عدم استقبال نخبگان از عضویت در شورا و همچنین عدم حضور زنان در شورای شهر، شوراگریزی خویشاوندی، پیر سالاری، انتخابات هم‌زمان شورا با انتخابات ریاست جمهوری، شورا گریزی و درگیری با تشریفات، تنگنا‌های مالی، چند دسته‌گی در شورا و لجاجت بعضی از اعضای شورا، ضعف‌های تشکیلاتی، نداشتن تجربه‌ی کافی و کم سوادی در بعضی از شوراها، ارتباط ضعیف شوراهای شهر کل استان با هم و نداشتن فرصت برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، انتخابات هر ساله هیات رئیسه، دخالت‌های بعضی از دستگاه‌ها در شورا، ناهماهنگی بین شورا و شهرداری، از دیگر مواردی هستند که باعث بروز مشکلاتی شده است.»

علی‌رضا بیات‌پور، مدیر کل دفتر شهری استانداری فارس سخنانش را این‌گونه آغاز می‌کند: « شوراها نماد دموکراسی و وکیل مردم در مدیریت امور شهری هستند. مدیریت شهری در وضعیت فعلی بر پایه‌ی چهار چرخ در حال گردش است. شورا، شهردار، دولت و شهروندان هر کدام از این چهار مورد دچار اختلال شود در مسیر حرکت خلل ایجاد می‌شود. چهار رکن مدیریت شهری که اگر با هم هماهنگ باشد یک شهر آرمانی خواهیم داشت. آموزش شهروندی از وظایف کاربردی شوراها است. ما برای پیشرفت در امور به آموزش نیاز داریم هم آموزش اعضای شورا و مسئولین و هم آموزش شهروندان. شورا و شهرداری می‌بایست در حدود اختیارات هم عمل کنند و در کار هم دخالت نکنند، نه شورا وارد حریم شهردار شود و نه شهردار از حریم شورا تجاوز کند، مهم‌ترین وظیفه‌ی شورا انتخاب شهردار است، شورا باید آموزش ببیند تا بر وظایف شهردار نظارت داشته باشد و در صورت کم کاری به او تذکر دهد و اگر نیاز به استیضاح بود، اقدام کند.»

او با بیان این که «طرح راهبردی حلقه‌ی مفقوده‌ی شورا و شهرداری است.» می‌گوید: «ریشه‌ی مشکلات در نداشتن طرح راهبردی شهرها است، تهیه‌ی این طرح بسیار مهم است چرا که مانند نقشه‌ای فراروی شورا و شهرداری قرار می‌گیرد و بصیرتی نسبت به کارها به آن‌ها می‌دهد. پیشنهاد ما این است که در سال ۹۵ همه‌ی هم و غم خود را برای تهیه‌ی طرح راهبردی شورا و شهرداری‌ها بگذارید تا خیلی از تخلفات و گله‌ها از بین برود.»

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 413 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 10:43

گریشنا(هفت برکه): با پیگیری فرمانداری و یاری حاج ناصر اسعدی خیر گراشی اداره گذرنامه در گراش افتتاح شد.

Gozaameh

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، اصغر فرودی فرماندار گراش، سرهنگ ناصر کشاورز معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ اکبری رئیس گذرنامه فارس، سرهنگ دیندارلو فرمانده انتظامی لارستان، سرهنگ هوشمند فرماندهی قرارگاه پلیس‌راه جنوب به همراه جمعی از روسای ادارت و خیرین گراش مهمترین مقامات حاضر در جلسه افتتاح اداره گذرنامه بودند. عصر دوشنبه ۲۶ بهمن‌ماه مراسم افتتاح اداره گذرنامه در سالن تازه تاسیس فرمانداری برگزار شد و سپس مسئولین برای افتتاح اداره به بلوار امام حسین(ع) رفتند.

سرهنگ بابایی فرمانده انتظامی گراش در این مراسم گفت: «مردم ما برای خدمات گذرنامه به شهرهای اطراف مراجعه می‌کردند که بالاخره با سعی و کوشش خیرین و فرماندار این اداره در گراش تشکیل شد و الان ساختمان آن آماده است که با حضور مسئولین و مدعوین افتتاح می‌شود.»

اصغر فرودی فرماندار گراش افتتاح سالن فرمانداری و اداره گذرنامه را همزمان دانست و گفت:«به دلیل نبود فضای مناسب در اداره گذرنامه ترجیح دادیم اول مراسم را اینجا برگزار کنیم و سپس برای برای افتتاح به آنجا برویم که افتتاح همین سالن فرمانداری هم با افتتاح اداره گدرنامه قرین شد.»

فرماندار گراش در مورد تامین محل اداره گذرنامه گفت: « راه‌اندازی اداره گذرنامه منوط بر این بود که یک ساختمان به تملک این اداره در بیاید که با مبلغ صد و هفتاد یا صد و هشتاد میلیون تومان ساختمانی خریداری و بازسازی شد. از حاج ناصر اسعدی که ما را در بازسازی این مکان حمایت کردند،تشکر دارم. همچنین از فرسوده معاونت فرمانداری، عالمی، برادران صادق‌فر، برادران دیانت که بحث بازسازی را پیگیری کردند تا ساختمان آماده افتتاح شد.»

فرودی به اداره افتتاح شده در دولت تدبیر و امید اشاره کرد: «از ابتدای دولت تدبیر و امید با تلاش دوستان ادارات متعددی مانند پلیس+۱۰، اداره ثبت املاک، اداره کار، تعاون روستایی، اورژانس ارد در شهرستان دایر شد که در تلاشیم برای اداره فنی و حرفه ای و هواشناسی هم مجوز را دریافت کنیم.»

سرهنگ کشاورز معاون فرماندهی انتظامی فارس دیگر سخنران افتتاحیه بود. در پایان مراسم به رسم یادبود لوح تقدیری به بانی خیر ناصر اسعدی و سرهنگ بابایی اهدا شد و مسئولین از فرمانداری برای افتتاح اداره گذرنامه به بلوار امام حسین رفتند.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 252 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 10:43

هفت‌برکه: ژیمناست‌های گراش با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز از رقابت‌های استانی بازگشتند.

به گزارش هفت‌برکه مسابقات ژیمناستیک استان فارس ۲۲ و ۲۳ بهمن‌ها در  تالار ژیمناستیک استاد شیراز اعظمی برگزار شد.  ۲۰ شهرستان استان فارس به مناسبت دهه فجر در دو گروه حرکات زمینی سطح یک و دو با هم رقابت کردند. تیم گراش با مربیگری سید اسماعیل جوادپور در این رقابت شرکت کرد و حاصل تلاش کودکان ورزشکار مقام اول مرتضی خواجه‌پور و مقام سوم امیرحسین حامل بود.

ورزش ژیمناستیک چندماهی است در شهر گراش فعال شده است. سید اسماعیل جوادپور رییس هیات ژیمناستیک گراش از کمبود امکانات در این ورزش گله دارد و گفت: «از اداره ورزش و جوانان درخواست اختصاص سالن برای ورزش مادر ژیمناستیک کرده‌ایم در حال حاضر قرار است تمرینات ورزشکاران در سالن کونگ‌فو برگزار شود. امیدواریم توجه‌ای به این ورزش مادر و المپیکی بشود و از طریق اداره یا خیرین امکانات این ورزش در شهر گراش تامین شود.»

gymnastic2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 250 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 12:41

هفت‌برکه (گریشنا): واژگونی سمند با پنج سرنشین و تصادف پژو پارس با موتورسیکلت، شب پرحادثه‌ای را رقم زد.

حادثه اول: واژگونی

به گزارش هفت‌برکه از طریق تماس با یکی از تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی، امشب، بیست‌ و پنجم بهمن‌ماه، ساعت ۲۱ راننده‌ی سمندی که از لار به مقصد گراش حرکت می‌کرد در ورودی بلوار خلیج فارس کنترل خودروی را از دست می‌دهد و روبه‌روی بلوار خلیح فارس واژگون می‌شود. نیروهای اورژانس بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند. دو مرد و سه زن دانشجو سرنشینان این خودرو بودند. راننده‌ی خودرو به دلیل آسیب به سر در بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) گراش بستری است، اما سرنشینان دیگر خودرو در این حادثه آسیب جدی ندیدند.

حادثه دوم: تصادف 

ساعاتی بعد حادثه‌ی دیگری این بار در بلوار شهدا اتفاق افتاد. پژو پارس متعلق به یک از هم‌شهریان گراشی با موتورسیکلتی که سه سرنشین افغانستانی داشت برخورد کرد. در این تصادف، زن و مرد و پسربچه‌ی هفت‌ساله‌ی افغانی هر سه از نواحی مختلف آسیب دیدند و توسط نیروهای اورژانس یه بیمارستان منتقل شدند. راننده خودرو تنها متحمل زیان مالی شد. حال پسربچه نسبت به پدر و مادرش وخیم‌تر است، اما با توجه به امکانات و حضور پزشکان مجرب در بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) امکان نجات او از مرگ زیاد است.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 238 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 5:06